Monday, February 11, 2013

Aku dah Penat

Sepi
Senyap
Ya, hari-hari yang sunyi

Alhamdulillah, aku masih meneruskan perjuangan utk hidup dalam kampus yang sunyi dan sepi tanpa mendengar suara2 tawa dan senda gurau. Begitulah kiranya aku menduga. Apa pun, bukan ini yang aku nak kongsi. Aku masih bingung mendengarkan persoalan dari mulut orang2 yang kononnya aku masuk bertanding dalam Jawatankuasa Perwakilan Pelajar(JPP). Entah dari manalah depa dapat berita palsu tuh. Apa pun, I wanna tell to all of you that i've done to be a leader since 7 years old.

Aku bukan tak nak jadi pemimpin walau aku tau tenaga ku sangat diperlukan. Tapi bukan untuk kali ini. Aku nak rehat dari semuanya. Sepuas-puasnya. Aku nak mengembara sejauh mana yang boleh. Biar aku melihat dunia ini dengan lebih luas. Kerna aku tau tanggungjawab menjadi pemimpin menyebabkan aku kena banyak berkorban. Aku juga dah banyak berkorban jiwa dan perasaan.

Nabi ada bersabda bahawa tiap-tiap dari kamu adalah khalifah di atas muka bumi (PEMIMPIN). Ilmu di dada sangat tak cukup utk melayakkan aku menjadi pembela nasib Mahasiswa dan Mahasiswi. Sekarang aku nak senaraikan tanggungjawab yang aku pegang bermula di bangku sekolah lagi. Ini menyebabkan aku cukup letih dan penat.

Sekolah Rendah
Tahun 1(1999): Pengawas Sekolah
Tahun 2(2000): Ketua Kelas
Tahun 3(2001): Ketua Kelas
Tahun 4(2002): Ketua Kelas
Tahun 5(2003): Ketua Pengawas Pusat Sumber
Tahun 6(2004): Ketua Murid

Sekolah Menengah
Form 1(2005): Pengawas Alam Sekitar
Form 2(2006): Pengawas Alam Sekitar
From 3(2007): Pengawas Alam Sekitar
Form 4(2008): Pengawas Sekolah
Form 5(2009): Timbalan 1 Ketua Pelajar+Ketua Kelas

IPG Kampus Ipoh
Semester 1 PPSIMP (2010): Bendahari Kelas
Semester 1 PISMP (2012): Ketua Lujnah Kesenian dan Rekreasi+Ketua BIG.

Kelebihan aku memang ada pada sifat kempimpinan. Cuma aku perlu merehatkan diri buat seketika. Cukuplah penat yang aku tanggung selama ini. Izinkan aku berehat pulak. Sekadar memberi ruang kepada diri untuk melaksanakan beberapa perancangan yang sudah dirancang dari awal. InsyaAllah Bandung, here i come! Doakan saya.

2 comments:

  1. wahhh ~~ hebat la daus nie...hikhikhik...alhamdulillah..aku dah selamat jd ahli jpp...doakan yg terbaik utk aku dan sila beri tunjuk ajar ya.. =)

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah didoakan. Sijil penuh ngan watikah pelantikan ja.

    ReplyDelete