Sunday, February 24, 2013

MABIT Edisi Ke-2

Alhamdulillah, mendapat jemputan ke Malam Bina Iman dan Taqwa buat kali yang ke-2 di Tahfiz Tambun. Namun kali ni agak meriah sebab ramai sahabat2 yang join, dari UTP, UIA, KISDAR dan Politeknik. Terasa diri ini bertuah kerana digerakkan hati oleh Allah SWT utk menyertai program seperti ini. Yg lebih best, selesai program Qiamulail, selepas subuh bertolak ke Kamunting sebab ada pertandingan futsal bersama kawan2 dr byk tempat seperti Kuala Kangsar dan sebagainya.

Semalam sempat berkenalan dgn beberapa sahabat lain seperti abang Hisham, Radzi, abang KE, budak2 tahfiz dan sebagainya. Paling comel ialah Rafiq yg baru berusia 9 tahun. Manja juga budaknya. Selidik punya selidik katanya ibu bapanya dah bercerai. Kesian tgk dia. Pastuh dia x berapa suka duduk tahfiz katanya sebab bosan. Aku pun bagilah sedikit kata2 semangat utk menyuntik hatinya supaya bersabar dgn apa yg Allah kurniakan. Meh aku tgkkan dulu gambaq kami bersama.

Setelah diedit.
Haha


Haa, dah sampai ke Kamunting, kami ready utk beraksi di gelanggang futsal bernama Gelanggang Purnama. Nak tau apa yang memeranjatkan aku, Encik Haris bawa anak2 buahnya. Siapakah? Haha. Budak2 IPG juga. Memanglah sgt2 kenal. Meh aku sebut nama2 mereka. Abang, Zul, Azam, Fakrul, Afiq, Arip, Aswan dan Syazwan. Depa pun terkejut tgk aku ngan Nerudin ada kat sana. Bezanya kami wakil Tahfiz Tambun, depa wakil IPG. Alhamdulillah, depa johan tadi. Biasalah kaki2 futsal. Kalau aku, sekadar utk kesihatan ja, main cincai2, jadi Goal Keeper Super Power. Hee

Tiba2, masa nak balik dah semula ke kampus, kami diuji dgn kehilangan kunci kereta. Tgk2, abang Iskandar terbawa pulang. Lebih menyedikan, mereka dah pun sampai ke Ipoh. Maknanya, depa kena patah balik ke Kamunting utk hantaq kunci. Dekat sejam lebih juga kami menunggu. Dengan keadaan badan2 yang letih dan tak mandi2 lagi. Habis berpeluh. Tapi xpalah, dugaan Allah itu menunjukkan Allah rindu akan hambaNya. Kena husnuzon pada Allah. Innallaha maassobirin. Apa pun, aku cukup berpuas hati kerana dpt mengisi masa lapang dengan sebaiknya.

No comments:

Post a Comment