Thursday, February 21, 2013

Elaun Masuk Tapi Memeningkan

Elaun dah masuk?
Kenapa pening?
Haha

Alhamdulillah, malam pada hari selasa bersamaan 19hb Februari 2012 selesai amanah sebagai pengerusi majlis untuk Forum 'Muhamad The Best Idol' anjuran Islamic Study Circle(ISC). Antara panelnya ialah Lukam Hakim, JS Kogilan dan moderatornya ialah Husna Jamil. Alhamdulillah berjalan dgn lancar. Sambutan pun agak menggalakkan. Mungkin kerana rmi tertarik kpd seorang Non Muslim yg ingin berbicara mengenai Rasulullah. Hari ini seorang yang bukan muslim boleh tampil di hadapan masyarakat lalu berbicara mengenai kisah Rasulullah. Aku pulak yang bergelar umat Muhamad ni, mampukah? InsyaAllah, aku hya menunggu masa menjemputku utk menyampaikan ceramah. Hehe

Agak sedikit gementar. Almaklumlah, dah lama tak tampil di hadapan org ramai. Nervous lah jugak. Tapi aku redah ja. Haha. Anyway, isu utama bukan itu tapi duit perbelanjaan elaun yg boleh memeningkan kepala. Bukan apa, semester kali ini mmg byk pakai duit sebab nak bayar itu dan ini. Tapi xpalah, lumrah jadi pelajar memang camni lah. Ada masa2 kena byk berkorban untuk kesenangan pada masa hadapan. Tapi kalau ckp ja nanti para pembaca tak faham. So, mari aku tunjukkan bayaran2 yang perlu dilunaskan kali ini.

BAJET 2013: Ceh, Haha.

Baju KRS: RM238.00
Baju Korporat: RM67.00
Tiket Flight: RM350.00
Yuran Kelas+BIG: RM55.00
Tiket Bas: 84.00
Pulau Perhentian: RM200.00
Yuran P1: RM31.50
Ustaz Zakaria: RM300.00
Travel: RM500.00

Haa, total korang kira sendiri. Dgn berbekalkan elaun sebanyak RM3150. InsyaAllah cukuplah. Ini pun belom termasuk belanja makan, minum, pakaian dan lain2 lagi. Untung ada elaun buku, baucer buku dan claim. Berharaplah dapat awai. Hehe. Xdaklah bertambah runsing mengatur bajet yang pandai lari2. Boleh cover balik.

ISU HOT

Pastinya isu dalam kelas lagi lah. Isu baju BATIK dan KORPORAT yang hampir meledakkan pertengkaran antara kwn2. Yg enggan bayar baju BATIK tuh bagi aku belom berfikiran secara matang. Yes, kita memang  x suka, tapi bukan beerti kita menunjukkan rasa tak suka dgn tidak membayar baju tersebut. Be a profesional person. Kita bukan hidup dlm keadaan papa kedana. Sekadar melunaskan yuran BATIK ja pun. Then, korporat pulak dah. Tp serius aku memang nak warna HITAM. HITAM. HITAM. Haha. Bukan apa, hitam itu bagi aku menawan dan elegan. Mmg mantop. Ada yg komen, panaslah dan sebagainya. Bg aku, yg namanya baju KORPORAT mmg panas pun sbb kainnya agak tebal. Alih2, warna MERAH jugak dipilih. Setau aku warna merah pun panas juga. Sebab merah kan HOT. Haha. Tp aku mgalahlah demi keamanan. Peace.

2 comments:

  1. wah ~ byknya bajet utk travel..mst pg tmpt best2x nie kan...nak ikut!! hihi..

    btw, baju koprat kita hitam ya... =)

    ReplyDelete
  2. Travel utk hidup. Ceh. Haha. Dah tukar hitam? alhamdulillah, maqbul doa aku.

    ReplyDelete