Thursday, February 13, 2014

Malam Dinner Bersama Rakan Sekelas

Syukur
Alhamdulillah
Terima Kasih Ya Rabb

Alhamdulillah, selesai sudah malam dinner bersama rakan sekelas di Restoran Wawa kateko. Menu yang aku pesan ialah Lamb Chop. Dengar kata memang sedap. Tapi bila aku rasa tadi, aku boleh bagi 3 bintang daripada 5. Kuah blackpaper kurang memuaskan, agak pahit sedikit. Apa pun syukur atas rezeki-Nya.

Akan datang buat majlis bacaan yaasin dan tahlil ringkas untuk keselamatan sepanjang menempuh kehidupan di kampus di samping doa kesyukuran atas kesembuhan sahabat kami, Ana Farhana. Tahniah Ana Farhana atas ketabahan dan kekuatan menempuh kesakitan yang dialami. Moga2 itu adalah kifarah atas dosa2 yang pernah dilakukan. Bertuah Ana!

Kebahagiaan bersama rakan sekelas bukanlah hanya sekadar duduk dan makan bersama, tapi kita berkongsi susah senang suka duka supaya kita saling menghargai antara satu sama lain. Apa pun, aku tidak pernah berputus asa terhadap rahmat Allah Taala. Sentiasa berdoa semoga kami sekelas duduk dalam kalangan orang2 yang beriman.

Begitulah fitrah kita sebagai manusia. Sentiasa inginkan kebaikan. Tidak ada yang menginginkan kejahilan atau kejahatan. Semuanya nak kepada kebaikan. Tapi mungkin sebahagiannya ada yang takut untuk berubah, tidak kurang juga yang malu. Tapi, Kun Fayakun. Maka jadi, jadilah. Apa yang Allah kehendaki, pasti akan berlaku. Tapi aku risau, takut2 kalau kita tidak sempat bertaubat sebelum nyawa dicabut Malaikat Izrail. Walaubagaimanapun, wajib husnuzon pada Allah Taala. Semua perancangan-Nya adalah yang terbaik.

"Senyumlah setiap hari.
Semoga dengan senyuman itu
akan membawa kebahagiaan hakiki
dalam kehidupan kita semua"

2 comments: