Sunday, February 9, 2014

Sedih Tak Dapat Anugerah Pengarah

Maha Suci Allah
Maha Pemberi Segalanya
Syukur pada-Mu ya Rabb

Assalamualaikum bloG usangku. Sebenarnya terasa nak update mengenai Lawatan Sambil Belajar Ke MSN Kuala Lumpur jumaat lalu. Tapi sebab fikir lawatan tuh xdak apa sangat yang nak dikongsi. Haha. Jadi malam nih hanya nak meluahkan perasaan hati. Keh keh keh.

Tadi baru dapat berita semasa mengenai Anugerah Pengarah yang diramalkan akan diadakan pada 14hb nih. Sedih sebab yang layak menerima anugerah hanya yang dapat 3.85 ke atas sahaja. So, aku tak layak lah sebab dapat 3.81 sahaja. Huhu.

Memanglah pengalaman itu penting daripada sijil. Aku tak nafikan sama sekali. Tapi pengalaman boleh diperoleh di mana2 sahaja. Kalau anda jadi guru tuisyen kat rumah pun anda tetap dapat pengalaman mengajar kan meskipun berbeza dengan pengalaman belajar di ipg. Tapi itu tetap pengalaman. Tapi sijil anugerah pengarah dari IPG Kampus Ipoh bolehkah anda dapat di mana2? Bukan hanya di IPG Ipoh sahaja? Aku tinggalkan persoalan buat anda.

Just I think it as positively. Sebab peluang sentiasa ada selagi hayat dikandung badan, selagi masih belajar di sini. Malah semangat tak nak kalah itu semakin membara dalam diri. Terbakar hangus. Aku tak menyalahkan sesiapa pun melainkan diri sendiri.

Kadang-kadang, aku terasa terlalu membelakangkan penciptaku. Iyalah, kadang-kadang bila azan dah berkumandang, seruan ilahi mendatang, aku masih lagi duduk ngadap lap top. Seolah-olah aku meletakkan Allah SWT nombor dua. Nombor satu ialah lap top. Itu kan salah. Ada rasa bersalah kat situ. Mungkin sebab tuh lah rezeki juga tidak melimpah. Sedangkan nak minta segala-galanya pada Dia. nak itu nak ini. Tapi letak Dia nombor dua. Kan salah tuh. (Muhasabah diri malam ini)

Tapi siapa sangka bahawa Mas Randy akan berputus asa? tidak sama sekali. Kalau dunia artis pun mampu aku renangi, inikan pula dunia perguruan. Haha. Poyo sangat u ollsss. Iya, sikap kena mula berubah. Jangan duduk di tempat yang selesa. Jangan duduk di tempat yang sama. Usaha dan usaha lagi. SEMANGAT!

(p/s: Walaupun assignment tak buat apa2 lagi, masih semangat kewwww? Haha?)

No comments:

Post a Comment