Monday, February 3, 2014

Sempena Chinese New Year

Alhamdulillah syukur pada Allah Taala, masih memberi rahmat untuk bernafas di alam fana ini. Syukur juga anggota badan yang dipinjamkan sementara masih sihat dan sempurna seadanya. Sudah lama tidak menulis di bloG yang cukup berhabuk dan usang ini. Itulah, kadang terasa malas hendak menulis. Satu budaya yang perlu dihapuskan serta merta kerana bermalas-malasan tidak elok untuk hidup yang produktif.

Cukup 5 hari cuti sempena Chinese New Year (CNY). Hari khamis memancing bersama Hamdi, Akmal, Nerudin, Munir dan Asri di Batu Gajah. Jumaat pula ke Kotaraja ada kuliah dhuha oleh Dr Zainal. Selalu muncul di TV9 dalam sesi soal jawab. Sabtu pula bergerak ke Selama memenuhi jemputan Akmal. Kakaknya berkahwin dengan Mat Salleh bernama Mohd Jose bin Abdullah. Alhamdulillah, tahniah!

Jelas terasa keletihannya. Hari ahad dan isnin memang waktu untuk merehatkan tubuh badan yang memang keletihan. Tidur makan tidur makan lah jawabnya. Tak juga gemuk2. Hehe. Sebab banyak tidur, hari ini kena pula jangkitan selesema. Menurut fakta pakar biologi, orang yang selesema akan hilang 40 percent daya ingatan. Betul lah kot sebab bila selsema ni memang tak berapa nak fokus dengan apa yang kita buat. Semoga sembuh esok. Esok nak kuliah dah.

Apa pun, malam ni saja nak buat senarai aktiviti sepanjang minggu ini:

6hb Februari 2014: (Pagi) BIG Semester 5 (Taiping) Sk Jambu
: (Malam) Ceramah kaedah Haraki di Piah oleh Us Zakariah

7hb Februari 2014: Bergerak ke MSN Kuala Lumpur memenuhi proforma subjek PJK

8hb Februari 2014: (Pagi) Kursus KOAM di padang
: (Petang) Fasi untuk teambuilding SK Sri Ampang di Pulako

InsyaAllah, semoga dipermudahkan segala urusan. Rabbi Yaasir Waala Tua'sir. Amiin ya Allah.

2 comments:

  1. double wow daus! thumbs up! rindu mau baca blog ko gituuu :)

    ReplyDelete
  2. Of koss lah. BloG Mas Randy harus selalu dirindui loh. Haha

    ReplyDelete