Monday, May 9, 2011

Indahnya Dunia Persahabatan . . .

Alhamdulillah, bsyukur ke hadrat ilahi krna masih diberi pluang menjalani khidupan di muka bumi ini. Syukur juga sbb khidupan mnjadi lbih baik drpd sblum ini. Meski terpaksa mnmpuh onak dan duri, ttpi hati pnuh ktabahan dan ksabaran mghdpinya.

Kita dpt mlihat plbagai ragam manusia yg ckup bebeza2. mknanya, plbagai gaya, pmikiran, plbagai gaya hidup, dan sbgainya. Bgitula ragam khidupan. Bgitu juga dlm dunia prsahabatan. Plbagai ragam sahabat yg dpt kita lihat. Ada yg mmahami, mgasihi, myayangi, namun ada juga yg x endah langsung akan shbt sndiri. Trlalu ssh hndak mncari sahabat yg dikatakan betul2 sahabat. Psti ada kkurangan di mata. Tp ye laa kan, dh nma mnusia nie xda yg smpurna. Atau mgkn sahabat tue slalu mndampingi kita, ttpi kita yg x sdar. Wallahualam.

Namun, dunia prsahabatn yg plbagai inila mengajar kita erti khidupan yg sbenar. x kisah la, sahabat tue sring myakitkan kita or mnyenangkan kita. x semua sahabat akan mmahami diri kita. Jd, drpd trus mmnta difahami, apa salahnya kalau kita yg mmahami. Rasanya itulah lbih baik.



















Bginila khhidupan dlam prsahabatan. ada suka ada juga duka. tp itu semua dh sebati dlm dunia prsahabatan. brgantung kepada kita sndiri bagaimana nak mntafsirkannya. Wallahualam.

"INDAHNYA DUNIA PERSAHABATAN"

No comments:

Post a Comment